Frukostmöte om e-handel

Skriven av på Mar 16, 2013 i Allmänt, HFF medlemmar | 0 kommentarer

Frukostmöte om e-handel

Orust Kommun bjuder in till Frukostmöte om E-handel.

Fredagen den 22 mars är det frukostmöte i Ellös. Platsen är Slätthults industriområde, företagsvärd är Olssons i Ellös AB och föreläsare kommer från Nyföretagarcentum Väst.

Frukostmötet har ett tema kring e-handel. Ny teknik skapar helt nya digitala affärsmöjligheter och förändrar marknaden och kundernas beteende i snabb takt.I en nyligen publicerad rapport från bland annat Posten visar att den svenska e-handeln fortsätter att utvecklas starkt. E-handeln förväntas omsätta 31 miljarder i år. En förklaring till den mycket kraftiga ökningen är att allt fler konsumenter känner sig trygga med att handla varor på nätet. Samtidigt kan e-handelsföretagen tjäna mer på att ytterligare jobba med säkerheten.

Ulrika Berg från Nyföretagarcentrum Väst kommer och berättar allmänt om e-handel, utvecklingen och hur företagare kan utnyttja e-handel på ett bra sätt.

Värd för frukostmötet är Olssons i Ellös som gått från Handelsföretag via postorder till att vara ett e-handelsföretag. Företagets e-handel ökar stadigt.

• Frukost
  • Tema E-handel
  • Företagspresentation
  • Avslutning

Fredagen den 22 mars, klockan 7.30 – 9.00.

Slätthults industriområde, Olssons i Ellös.

Kostnad och anmälan

Kostanden är 20 kronor. Anmälan skall göras senast onsdagen den 20 mars och sker antingen via telefon, 0304-33 41 81 eller e-post, kommun@orust.se.Välkomna till frukostmötet!

Se artikeln från dess ursprungliga plats hos Orust kommun här..